Monday, January 16, 2006

Kenangan pada 16hb. Januari

16.01.----Tarikh inilah aku mula menjejak kaki atau lapor diri di MRSMKB (sekarang MRSM PC). Mak dan ayah aku hantar aku sementara abang aku tunggu kat sekolah awal-awal lagi (abang aku masa tu sekolah di SMS..musuh ketat sekolah aku).Abang aku uruskan semua pendaftran aku, beli buku tulis etc..siap tolong tulis nama aku kat buku tulis tu..rasanya tulisan aku lagi cantik dari dia..hehehe. Masa tu aku tengok ramailah yg lapor diri..ada yang gembira, ada yang sedih, ada yang menangis etc. Aku ditempatkan di Blok A bilik 15..masa tu hanya ada satu blok yang didiami pelajar perempuan. 3 blok lain didiami pelajar lelaki. Sekolah aku masa tu lebih ramai lelaki..tapi sekarang tak lagi.

...Aku rasa tarikh inilah yang mengubah hidup aku..dan disini juga aku belajar banyak benda dan jumpa ramai kawan. Aku memang bercita-cita nak masuk sekolah asrama sebab pada aku sekolah asrama byk kemudahannya oleh itu senang sikit aku nak belajar..walaupun aku ni bukanlah kelas A punya student. Kalau aku belajar kat kg manalah keluarga aku mampu nak menyediakan segala kemudahan..nak bayar yuran sekolah pun susah kut..dengan hanya kais pagi makan pagi dan kais petang makan malam. Sebab aku tengok dan dapat rasakan kesusahan keluarga aku bekerjalah aku berazam satu hari nanti aku tak mahu lagi family aku hidup susah...aku pun tak suka kerja-kerja macam tu..tapi kalau aku terpaksa aku boleh buat. Sekarang hidup kami jauh lebih baik dari dulu.

...Banyak kenangan di sini..kalau nak tulis mungkin ambil masa berhari-hari atau minggu. Walau apa pun aku harap silaturrahim yg ujud diantara kawan yg aku kenali di sini perpanjangan.

TERIMA KASIH
  • MRSMKB
  • CIKGU-CIKGU YG MENGAJAR AKU DULU
  • KAWAN-KAWAN YG SAMA-SAMA MENUNTUT PD MASA
KENANGAN DI MRSMKB SELAMA 5 TAHUN TAK MUNGKIN DILUPAKAN

No comments: