Monday, January 16, 2006

Diari 15.01.06

Hari ini agak memenatkan bagi aku..tak pergi visit my mother sebab nak siapkan kerja…dan rasa tak sedap badan..biasalah aku kalau tension/stress mulalah rasa semacam. Tapi tengahari pulak terpaksa pergi balai polis nak cam suspect yang masuk rumah hari tu…entahlah aku tak pasti..tengok belakang mcm sama tapi bila tengok dari tepi macam lain dari hari tu. Semoga pencuri tu mengembalikan barang yg beliau curi tu….Susah hati memang susah hati..tapi nak buat macam mana di samping berusaha dan berdoa kena tawakallah. Mungkin ini satu dugaan untuk kami. Tapi org akan kata aku tak kisah sebab itu bukan barang aku..sapa kata aku tak kisah..barang orang lagi aku susah hati..ditambah lagi rasa bersalah. Kalau barang sendiri aku memang dah tak kisah dan anggap itu ujian daripada Allah.Kalau nak marah-marah pun tak guna sebab barang tu dah tak ada buat habis tenaga ajelah..lagipun tahun ini aku berazam tak nak tanamkan sifat buruksangka dan juga kurangkan marah.
KUASA
Kau melihat taringnya
yang tajam mengancam
ketenangan yang selama ini
bermukim di dada
Berubah wajah ketelusan
bersanggar kepura-puraan
kerusuhan melata
menebarkan puing-puing dusta
memurungkan langit kemanusiaan
Kuasa yang bongkak
diluar landasan
mencipta seribu onar
dan angkara di bumi Tuhan
MARHAN SR
Taman Seri Duyung2, Melaka

No comments: