Saturday, July 08, 2006

No One Ever Kicks a Dead Dog

Petikan dari buku ' How to Enjoy Your Life and Your Job'

.......When you are kicked and criticized remember that it is often done because it gives the kicker a feeling of importance. It often means that you are accomplishing something and are worthy of attention. Many people get a sense of savage satisfaction out of denouncing those who are better educated than they are, or more successful...If we are tempted to be worried about unjust criticism, remember that unjust criticism is often a disguised compliment. No one ever kicks a dead dog.........

dengan kata lain, jangan bersedih.......jika ada orang memperkatakan tentang sesuatu yang tidak benar tentang diri kita. Ini mengingatkan saya kepada satu peristiwa yang berlaku semasa saya di A*O*T*C dulu..dimana saya terlupa akan hakikat ini dan membiarkan diri saya 'makan hati' seketika..atas apa yang diperkatakan kepada saya. The good thing is saya dah tersedar..dan boleh proceed dgn kerja saya seadanya. Syukur Alhamdulillah.

Bak kata lirik lagu ini.....

Katalah apa saja
Yang jelik penuh dusta
Kau bebas warnai diriku
Diminda yang kelabu

Siapa diri ini
Tuhan yang memahami
Amarah dan kecewa
Hanyalah bara membakar jiwa

No comments: