Saturday, July 05, 2008

Capai

(i)

Perbualan saya dengan Kakak A sebelum berangkat ke PD pada 1hb Julai 2008

Saya: Kak A, nanti saya jadi perhatian lecturer yang mengajar kursus ni lah nanti

Kakak A: Macam mana kamu buat?

Saya: Semasa kursus nanti tentu ada aktiviti yang akan melibatkan peserta mengambil bahagian.selalunya dalam keadaan begini saya akan menjadi lebih reserved dgn itu secara tak langsung lecturer akan berfikir saya tidak mengambil bahagian dalam aktiviti yang dilakukan. Oleh itu dia akan selalu observed saya.

Kakak A: Kamu tak kisah ke org fikir mcm tu?

Saya: Tidak sebab yg ptg mcm mana saya apply apa yg saya faham dlm kerja nanti lagipun M*P*B bayar gaji saya.


Selepas kursus pada 3hb Julai 2008. Salah satu komen lecturer tersebut adalah lebih kurang macam ni, Kalau kita diam ketua kita tak akan recognize kita walaupun kerja kita baik sambil mata dia melirik ke arah saya. Memang tak sedap di dengar tetapi dalam hati saya rasa gembira.
Visualization technique yang saya buat sebelum datang adalah menjadi.

(ii)

Secara amnya, saya puas hati dengan kursus tersebut. Saya pernah beli dan membaca buku itu pada tahun 1996 tetapi ketika itu saya hanya baca suka2 tanpa faham betul-betul dgn adanya kursus ini sekurang-kurangnya faham sikit mcm mana nak apply.

No comments: