Monday, July 23, 2007

Prayer





(i)
Doa...aku pada kamu
Semoga makbul
Yg baik-baik sahaja
Percayalah
Apa jua yang datang
Ada hikmah
Syukurilah

Semoga kamu diberikan umur dan rezeki yang berkat..Amiiin


.....Ya Allah berkatilah usia SA-jadikan dia sebagai ketua yg baik, insan yan baik, taat kepada perintahMu dan berikanlah perasaan hormat-menghormati dan kasih sayang antara kami. Ya Allah permudahkan laluan kerjayanya....Amin....


(ii)
Bila pelajar datang berjumpa dan bertanya adakah saya boleh menjadi supervisor mereka. Persoalan yg saya sering ajukan kepada mereka adalah..adakah mereka benar-benar berminat utk belajar atau sekadar mencari peluang lain sbb tak dapat kerja. Saya juga akan meletakkan syarat yg mereka perlu menjalankan penyelidikan yg menjadi minat saya ( ya...nampak macam saya pentingkan dirikan). Sebenarnya mempunyai pelajar menjadikan saya sentiasa berfikir tentang mereka. Saya mahu mereka berjaya dan dapat menghabiskan pengajian mrk dalam jangka waktu yg ditetapkan.




Kata saya: Jika mereka rajin, saya akan lebih rajin lagi. Jika mereka menghilang diri, saya juga akan melupakan mereka.




Namun setiap hari, saya akan berdoa: Ya Allah permudahkanlah pelajar2ku. Berikanlah cahaya kepada mereka agar dapat menamatkan pengajian mereka. Mereka adalah sebahagian drp hidup saya. Saya yakin jika setiap hari saya mendoakan mereka Allah akan mempertimbangkan permohonan tersebut. bagaimanapun, alangkah baiknya kalau mereka sendiri yg memohon dari Yang Maha Berkuasa





Kepada pelajar baru saya....Good Luck

No comments: