Sunday, July 29, 2007

Gemuruh

(i)
Gemuruh dijiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
berkalungkan bintang yang bekerlipan
menyerlah jauh dari yang biasa

(ii)
percakapan di kafetaria baru-baru ini

Dia: ................
Saya: Oooo...Dia OK je..rajin ..tp kalau kata produktif sama aje dgn staf melayu yg lain cuma mungkin dia tu lebih pandai speaking. Kalau compare head-to-head dgn Tuan NM..saya rasa mrk sama aje.

Dia: bla..bla..bla....

Saya: kalau saya.....bla..bla...sbb org melayu or muslim boleh doa kitakan

Saya: tp..nak ckp pun tak guna..out of our control...within my control:..plan, execute and pray.....


Semoga kita dapat membebaskan diri kita drp pergantungan terhadap makhluk

(iii)

Apabila kita perlu membuat kerja, kita perlukan kelengkapan yang cukup. Contohnya.. penyelidik memerlukan maklumat serta data terdahulu sebelum mencadangkan sesuatu tajuk penyelidikan, mereka memerlukan pelbagai kemudahan untuk memperolehi maklumat tersebut dan seterusnya.

Namun tak kira samada di sektor awam mahupun swasta, dalam atau luar negara kemudahan di rumah adalah lebih baik berbanding kemudahan dipejabat. Dipejabat itu tak ada, ini tak ada. Website tu kena ban, ini kena sekat. Kalau di rumah semua ada, laju pulak tuh. Oleh itu apabila saya ingin lakukan pekerjaan sedemikian, saya perlu pulang ke rumah untuk melakukan dan menyiapkannya....

Leceh betul?????

No comments: