Friday, January 16, 2009

Prejudis

Apabila saya prejudis
  • Saya mengaitkan keruntuhan Iraq kerana kezaliman pemerintahnya dan juga amalan syiah yang di amalkan oleh sebahagian penduduk
  • Saya mengatakan tsunami yg teruk melanda di Indonesia dulu kerana amalan karut yang dipraktiskan di sana
  • ......tetapi siapakah saya untuk menjatuhkan hukuman kpd sesama agama saya....

Kita melihat pada negara Arab dan kita katakan mereka tidak bersatu dan kerana itu mereka mudah diperkotak katikkan. Sekarang kita lihat pada negara kita sendiri, adakah kita bersatu? Walaupun kita belum sampai ke peringkat berpecah tetapi adakah kita bersatu.

1 comment:

Anonymous said...

kadang-kadang baik tak tahu dari "terlebih" tahu...sebab keadaan ni boleh buat kita semakin rasa senak...tp terfikir jugak sampai bila tak nak ambil tahu kan?!..fikir..fikir..
wakame