Wednesday, June 18, 2008

Signifikan

Kadangkala yang kecil itu lebih signifikan

Bermula dengan panggilan telefon dari Dr. A, kemudian disusuli email berikut

Dear Dr. R...

Due to the urgency and as has been discussed during the 2nd comm meeting TO*T2008 last friday (18/4/08), please send your new T*OT title to us as soon as possible and I'd tried to call you so many times but nobody respond it, and I really hope you will respond this email as quickly as you can

regards
S*u*r*a*ya


Pada mulanya saya rasa cuak bila membaca email tersebut kerana saya tidak diberitahu tentang apa yang diputuskan tetapi setelah difikirkan secara terperinci ini mungkin satu peluang untuk saya merencanakan semula apa yang saya rancang sebelum ini. Selepas berbincang dan dipersetujui oleh Pengarah Bahagian saya mencadangkan tajuk yang sesuai.

Kemudian saya menerima satu salinan email dr ketua pegawai di atas kpd pengarah saya

Dear Dr. L...
With regards to R's participation at TO*T2008 as a substitute to NH pull-out, she has submitted a technology entitled "Chemicals for the cosmetic and personal care industry". Dg mentioned glycol and the topic R submitted is more AO*T*'s work. Do you think we should include in the T*OT? Would appreciate an opinion.

Thank you


Selepas menerima email ini saya rasakan peluang untuk saya membuat keputusan sendiri lebih terbuka lalu saya mengambil keputusan (dgn persetujuan pengarah) untuk menulis sendiri kpd Ketua Pengarah. Semuanya telah selesai kini dan segalanya berlangsung seperti yang saya jangkakan dan ia meningkatkan keyakinan diri saya untuk mengambil langkah seterusnya.

1 comment:

Anonymous said...

Good Luck ROyce

Zure